Get Your Own Scroller

Wednesday, February 17, 2010

Sabar,Sabar,sabar...


أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ
Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: Kami beriman, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?{29:2}

Assalamualaikum semua..sebelum aku mengorak langkah lbh jauh lg tntg apa yg akan aku tulih ni..jom! sama2 kita sedekahkan al-fatihah untuk arwah ayah member aku, sejak dari irsyad lg (f3-la ni-moga slmanya), Majdi nadwan bin Jazmi. ayah beliau sudah kembali ke rahmatullah. pakat sama2 doa smoga roh allahyarham ditempatakan bersama salafus solih dan org2 yg beriman.wallahu'alam.

Al Fatihah.....
*****************************************************************

so, aku harap majdi bleh tabhkn hati dan kuatkan smgt pehni. Allah lbh sygkan dia ,maka Allah jemput beliau dulu...bykkn zikir n doa sbb doa anak soleh ni mampu sampai kpd org yg sudah kembali menemuiNYA, dgn izinNYA..insyallah

mgkin apa yg terjadi adalah satu cabaran n ujian yg Allah berikan pd majdi. mcm ayat quran yg aku boh atas tu.. tp, aku rsa majdi mampu optimis dlm perkara ni..hmm..apa yg aku bleh buat sbg shbt hanyalah mengucapkan takziah dan mnx majdi bersabaq..
tp..persoklan...
cuba kalau kita sendiri berada d tempat majdi...mampu ke kita terima semua ni?? mampu ke kita sabaq??org tersayang kita dh p meninggalkan kita..so cmne??
Allahuakbar...berilah aku kekuatan ya ALLAH untuk mghadapi segala ujianmu dgn penuh pengharapan pdMU..Aminn...

1 comment:

Nor 'Amali Md. Som said...

sgt tersentuh hati wktu mendapat berita tersebut..kematian itu pasti berlaku..cuma masa dan giliran yg xde sapa tau..
pengalaman kehilangan ayah ana alami sejak darjah satu..mmg perit hidup tanpa ayah..dan ana rasa amat marah bila ada org yg x hargai ayah dia..x puas hati ke..ngumpat sesuka hati..tanpa dia..siapalah kita.. nasihat saya..hargailah kdua org tuamu selagi masih ada waktu..