Get Your Own Scroller

Saturday, February 13, 2010

DIALOGUE DIRI..



Pertambahan umoq ni aku rasa kita x mampu nk elak. Sebab semua manusia makin bertambah umoq, x dak pulak yg semakin berkurang. Tp, kalu cakap berapa lama buleh hidup, aku rasa mmg x leh nk jawab daa..sbb yg aku tau kita ni makin bertambah umoq, maksudnya makin pendek la umor kita betoi dak??? Eh? Tp tadi kata tambah umoq, mesti la lgi lama kan hidop?? Arghhh… Astaghfirullah..ingt menda pa?? igt nasik tambah ke ha?? Kalu tambah nasik pon belom tentu bleh hidop lama tau! So, aku nk buat pembetulan kat sini. Umoq bertambah kat sini bermaksud semakin pendek umoq….atau dgn erti kata lain.. semakin cepat la nk mati…PAHAm??? Abeh tu?? Mcm mana ha?? X best la kalu umoq tambah tp x leh nk buat pa??? tunggu nk mati ja? Ih2..astaghfirullah..mmg x betoi la konsep tu..sepatotnya, bila dh tau diri tu makin tua,makin dh nk mati, maka jgn la dok tang tu ja..buat donno…rilexx..mcm x dak pape..buat la sumthin yg benda hg x leh buat kalu dh MATi… Haaa…time ni la nk enjoy kan?? Kalu dh mati x leh la nk main bola, keluaq jalan2..wowo..hidup kan sekali ja bro??? NAuzubillah..ih2..buleh..x dak mslh..nk enjoy..tp aku nk bg lg sket contoh yg lbh power..SOLAt? POSA? Buat baik pd Ibu bapa??blajaq?? nk buat qiam? Sedekah??..haa??ha?? pa lagi?nk berusrh? BAITUL MUSLIM??? Menyelamatkan palestin?? Nk anak soleh??isteri solehah?? Lagi satu, aku nk buat koreksi sket..hidup bkn skali cik abg oii..hidop dua kali.. satu kat dunia, satu lg kt akhirat.. Hmm..betoi laa..ish,terok gila..asyik nk enjoy ja,,seronok2..mana bleh camtu kan?x matured rr..cmne nk jd sorang suami yg baguih,smart,mantap,segak bergaya, pemikiran power,ada kerjaya, jd anak soleh plak..ada keta,rumah,anak bini..uii…byk lg rupanya impian hidup aku ni.. Mmg la aku muda g..tp,aku rasa time muda2 ni la nk buat sbyk mgkin amlan kan? Betoi dak??? Time ni la nk boh sumbat mcm2 ilmu dlm dada…supaya bermanfaat di sana..uii…insaf gila aku..astaghfirullah… MATI??? Bila??Allah…aku dengaq kata malaikat maut ni mai jengok kita 70 kali shari..tu diaaa…mampuh!!!INSAF!!! Apa lagi???ready?? start ganda pahala n multiply amalan…YEARGHHH!!!!!IKKIMASHOO!!

1 comment:

k u f a i z said...

yeaaa. nasrol kmbali~ (kufaiz)