Get Your Own Scroller

Wednesday, March 17, 2010

Belajaq,belajaq,belajaq & truih belajaq!!!! IKKUzOOO!!

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:”Jadikanlah dirimu orang alim (berilmu) atau orang yang menuntut ilmu atau orang yang selalu mendengar pengajaran atau orang yang mencintai (tiga golongan yang tersebut) dan janganlah engkau menjadi dari golongan yang kelima, yang dengan sebabnya engkau akan binasa.”


Assalamualaikum..aku x igt sapa penah habaq kat aku, tp, kata2 dia mmg terkesan rr to da bottom of my heart..really2 memberi efek yg hebat dan drastik . tentu orgnya amat hebat, aku raso laa..wallahualam..mcm ni dia la kata lbh kureng…

"pi mengaji kitab ni(menuntut ilmu) wajib. Dia ibarat kita mengaji ni, serupa kita mcm dok p menuju ke arah satu sumber cahaya. Contoh lilin la.. makin kita dok p dekat dia, makin kita perasan bayang2 kat belakang kita ni makin besaq,makin gelap. Lagi kita dok jauh dr dia, makin kecik byg2 kita. X bopa gelap ngat. Macam tu jugak bila kita mai mengaji. Lagi dok belajaq,bertambah2 paham. Lagi dok rasa jahil diri, makin nmpk byk2 kesalahan2 diri. Mcm byg2 tu."

Haaa… cmtu la kata beliau..Arghhh!! aku x igt la sapa. Ih2..astaghfirullah. in short, apa lagi??? Pi la lekaih mengaji!!! Belajaq ilmu2 yg berpekdah tuk bekalan dunia & akhirat. Aku penah dengaq Saidina Ali R.A penah habaq yg cinta pada harta ni x kekal, sbb dia makin dok berkurang. Tp cinta pd ilmu ni, makin bertambah ilmu tu. Harta x jaga kita, tapi kita yg jaga harta. Lain plak ngan ilmu, ilmu tu yg pelihara kita…haa… lagu tu la…baghu betoi..Orait??? JOM P MENGAJI!!!!!

No comments: