Get Your Own Scroller

Saturday, October 8, 2011

Sesaat Mata Terpejam


Mat Bee: Ikhwan Ahmadi, hang dok menung hapa lagi tu...ha?

IM: Aku pening.

Mat Bee : Dah pening makan la PCM.. ish3..pseudomonas aeruginosa betoi la hang ni

IM: awat tiba2 mai pseudomonas aeruginosa lak ni?hmm.. aku serabut otak la..

Mat Bee: Lorh, pulok doh? sat penin, sat serabot otak. Yang mana satu ni?

IM: dua-dua . Aku serabut, sebab tu la aku penin. atau hang nk jawapan yg lain yg nk aku bg?multiple choice?true/false?

Mat Bee: amboi2.. mcm perli ja. udah2 la bro.. mengikut hypotesis aku, kalu hg menung tu pon, x nyelesaikn masalah, x dak pa gak. lain la hang menung sambil merenung ciptaan tuhan. seperti firmannya:

A164
Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi; dan (pada) pertukaran malam dan siang; dan (pada) kapal-kapal yang belayar di laut dengan membawa benda-benda yang bermanfaat kepada manusia; demikian juga (pada) air hujan yang Allah turunkan dari langit lalu Allah hidupkan dengannya tumbuh-tumbuhan di bumi sesudah matinya, serta Ia biakkan padanya dari berbagai-bagai jenis binatang; demikian juga (pada) peredaran angin dan awan yang tunduk (kepada kuasa Allah) terapung-apung di antara langit dengan bumi; sesungguhnya (pada semuanya itu) ada tanda-tanda (yang membuktikan keesaan Allah kekuasaanNya, kebijaksanaanNya, dan keluasan rahmatNya) bagi kaum yang (mahu) menggunakan akal fikiran.
Al-Baqarah 2:164

IM: .......

Mat Bee: igt ikhwan ahmadi... al wajibat aksaru minal auqot.. bukan ke frasa ni penah ditazkirahkn hang pada aku suatu ketika dahulu?

IM: Al waajibat aksaru minal auqot..kewajiban lebih banyak daripada masa..?hmm..

Mat Bee: haa..tu dh nmpk sket syuman di wajah mu.he3.. apa kata anda? cendoi muhammad sultan kot kita la ni???kih3...

IM: ^_^...Thanks. terima kasih Mat B. Nnt aku belanja.


No comments: