Get Your Own Scroller

Sunday, December 19, 2010

Nikmat Proses Sellular


Assalamualaikum w.b.t

Selawat dan salam buat nabi junjungan Muhammad s.a.w dan ahli keluarga serta para sahabat baginda. Tabiin,tabi'tabiin, para guru dan muallim seterusnya kepada ibu bapa yang tercinta

alhamdulillah. di saat nukilan ini ditulih ,aku dapat rasakan, betapa byknya nikmat yang Allah telah bagi kat kita. Cuma kita ja yang kadang2 ghalit(lupa) dengan anugerah2 yang Allah bagi. Allah ni tak jemu2 bagi kita nikmat sihat, nikmat makan, nikmat melihat, merasa,mendegaq,berjalan,berlari, dll nikmat. yang tu yg kita nampak. yang x nmpk? contohnya?

pagi td habih kelas biochem, betapa aku rasa badan aku ni sebenaqnya juga adalah satu nikmat. bukan nikmat yang besa. tapi nikmat yang sungguh LUAR BIASA!. bayangkan jika sekirannya kita rasa diri kita ni mcm x dak pa ja,rilex,cool,..tapi realitinya dalam badan kita tu, sel2, bakteria, hormone, sintesis amino acid sedang rancak bertungkus lumus bekerja melakukan peranannya. bukan setakat melaksanakn biasa2 tapi...melakukan sesuatu itu dengan penuh perincian,sesistematik mungkin, seteliti yang buleh untuk memastikan badan kita nih berfungsi dgn baik. HEBAt! Subhanallah! rupanya sel2 dlm bdn kita ni sgt hebat..Ya..mmg betoi mereka (sel2) tu hebat. tapi hakikatnya, siapa yg menggerakkan dan mengilhamkan semua itu.. tak lain x bukan..DIA!!!

Benarlah kata Allah, kita ni x kan dapat hitung apa jua segala nikmat anugerah yang Allah telah bagi pada kita. bahkan x ramai yang bleh igt nikmat tapi x tau cmna nk terjemahkannya. aku salah seorang laa..Astaghfirullah.. tapi aku yakin!!!

theres no other way except to be grateful to Allah subhanahuwata'ala.
"La in syakartum laazidannakum.."
adakah kita dah menjadi insan yang cukup2 bersyukur hari ni ???hmmm.... sampai la ni aku masih dok pikiaq lagi

No comments: